beatnik, Pytania w sprawie przeróbki to raczej do użytkownika pejo on już to zastosował ja u siebie jeszcze nie , wszystko zależy jakie będą koszta .W szczegóły się jeszcze nie zagłębiałem .
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MaicroftWalus, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=7734
Polecam, jakos nie trzeba kombinac z podtaczaniem, dorabianiem z A6 itd.
Przykladowo kolo zebate 02A311361AM - 477zl w ASO + olej 2l + robota + ew. uszczelka obudowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrexkurczak1985, zgodnie z prośbą
100km/h
5 bieg - ~2500 obr
4 bieg - ~ 3400 obr
Dla 3000 obr mam prędkość 120 km/h na 5 biegu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez piotrexkurczak1985, zgodnie z prośbą
100km/h
5 bieg - ~2500 obr
4 bieg - ~ 3400 obr
Dla 3000 obr mam prędkość 120 km/h na 5 biegupoza tym 1.6 jest 8v,a. 1.4 16v, wiec teoretycznie wlasnie 1.6 jedzie lepiej z dolu. Skoro 1.4 sobie radzi to 1.6 tym bardziej sobie poradzi, a wracajac do meritum, czy ma ktos nr czesci, ktora bedzie pasowac jako 5b w 1.6 i jakie wtedy bedzie przelozenie?
Komentarz
-
-
Według rozpiski beatnik same przełożenia 1 - 4 są krótsze, a z kolei 5 jest długa.
Pytanie jakie jest przełożenie w przekładni głównej w obydwu przypadkach.
A spójrzmy również na wykresy 1.6 i 1.4. Niestety dla 1.4 mam tylko wykres starszej wersji 75KM. W O2 Tour silnik ma 80KM i 132 Nm.
Dla 2000obr uzyskiwany moment jest porównywalny.
Silnik 1.6
Silnik 1.4 75KM
Komentarz
-
-
Też od dawna myślę nad tym modem 5biegu, czy skrzyni 6biegów, Bo ciągła jazda na długich trasach autostradą z prędkością obr. silnika +4000, to jednak męczarnia dla silnika. Tylko wymiana nowej skrzyni 5b, na nową 6biegową to raczej mało ekonomiczny manewr. Ale wymiana zębatek 5biegu, to jednak najrozsądniejsze wyjście, ale trzeba to zrobić tak jak napisał nawigator , żeby nie narobić więcej szkód niż by było z tego pożytku na chwilę. Bo przełożenie biegów to jedno, a przełożenie przekładni głównej to drugie.
Zamieszczone przez pejoW mojej skrzyni LVN mam zmienione przełożenie 5 biegu z 0,8125 na 0,74. Na V biegu przy prędkości 3000 obr/min na zestawie wskaźników jest prędkość 109 km/hZamieszczone przez pejoJeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika
piotrex , możesz podać jaki masz typ skrzyni (ten z naklejki w bagażniku) w tym 1.4?
Komentarz
-
-
Te dwa koła maja numery w ETCE :
02T311361B - koło zębate stałe 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
02T311158P - koło zębate załączane 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
cena może być coś koło 170 euro za parę , no i ciekawe czy synchronizator będzie pasował czy też nowy .
Jak ktoś ma dojście do aktualnego cennika to niech poda cenę .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnpejo , możesz podać dokładne info jaką masz prędkość km/h przy obrotach 3000, 3500, 4000, 4500 i jaka masz maksymalną prędkość teraz na tym przełożeniu 0,74?
3000 obr/min - 110 km/h
3500 obr/min - 125 km/h
4000 obr/min - 145 km/h
Przy wyzszych predkosciach juz nie testowalem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejo
3000 obr/min - 110 km/h
3500 obr/min - 125 km/h
4000 obr/min - 145 km/h
U mnie według licznika BSE+LVN;
1000 obr/min - 33 km/h
1500 obr/min - 51km/h
3000 obr/min - 100 km/h
3400 obr/min - 111 km/h
3500 obr/min - 116 km/h
3800 obr/min - 126 km/h
4000 obr/min - 131 km/h
4500 obr/min - 148 km/h
5000 obr/min - 163 km/h
Czyli zmiana na te zębatki ze skrzyni LEG obniża obroty tylko o 300 obr/min,a podnosi prędkość o 9-10km/h, więc powstaje pytanie czy warto robić tego moda za 1tys.zł.? Miałem nadzieje, że obniży to prędkość obrotową na piątym biegu o 500obr/min.
Komentarz
-
-
He he faktycznie nie ma rewelacji.. toż to polonez ma dłuższą piątkę , ja w zeszłym roku robiłem osobiście takiego moda w swoim zabytku z 0,88 na polozenowskie 0,803... różnica jest spora...ale do BSE to bym szukał szóstki..
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
Komentarz