Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    beatnik, Pytania w sprawie przeróbki to raczej do użytkownika pejo on już to zastosował ja u siebie jeszcze nie , wszystko zależy jakie będą koszta .W szczegóły się jeszcze nie zagłębiałem .

    Komentarz


    • #27
      gdzie można znaleźć przełożenia jakie mam w skrzynce etka czy cuś?

      znalazłem jakiś manual do tej skrzyni OAF (mama nadzieje):


      manual

      Dane dla 1.6MPI kombi:

      Bieg 1. 3,455
      Bieg 2. 1,955
      Bieg 3. 1,281
      Bieg 4. 0,975
      Bieg 5. 0,831



      link
      7.3LPG/100 ~ 60km/h

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        Walus, Forum - Octavia Club Polska

        Polecam, jakos nie trzeba kombinac z podtaczaniem, dorabianiem z A6 itd.

        Przykladowo kolo zebate 02A311361AM - 477zl w ASO + olej 2l + robota + ew. uszczelka obudowy
        Jakie przełożenie ma to koło zębate na 5b? Czy pasuje P&P do skrzyni z 1.6 BSE?

        Komentarz


        • #29
          jak już robić coś w tej skrzyni to tak żeby 120 km/h na 5 biegu było przy 3 tys obr. mniej nie ma sensu moim zdaniem
          BYŁA o1 rs
          BYŁA o2 1.6
          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

          Komentarz


          • #30
            Panowie ponawiam prośbę, czy zna ktoś nr części 5 zębatki, która bezie pasować P&P do skrzyni w 1.6 BSE :?:

            Komentarz


            • #31
              A może da się zaadoptować podzespoły ze skrzyni od 1.4 MPI. Tutaj przełożenia są dłuższe.

              Przy 100km/h obroty są dużo poniżej 3000.
              Piotrek

              Fabia III Combi 1.0 CHYB
              Rapid Spaceback 1.2 CGPC

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez piotrex
                A może da się zaadoptować podzespoły ze skrzyni od 1.4 MPI. Tutaj przełożenia są dłuższe.

                Przy 100km/h obroty są dużo poniżej 3000.
                masz moze rozpiske obrotow?
                7.3LPG/100 ~ 60km/h

                Komentarz


                • #33
                  Rozpiski nie mam, ale mogę ją nakreślić doświadczalnie jutro.
                  Piotrek

                  Fabia III Combi 1.0 CHYB
                  Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez piotrex
                    Rozpiski nie mam, ale mogę ją nakreślić doświadczalnie jutro.
                    1.4MPI combi
                    Bieg 1. 3,769
                    Bieg 2. 2,095
                    Bieg 3. 1,387
                    Bieg 4. 1,026
                    Bieg 5. 0,813
                    7.3LPG/100 ~ 60km/h

                    Komentarz


                    • #35
                      Koledzy z silnikami 1.4 jakie macie dokladnie obroty przy 100km/h?

                      Komentarz


                      • #36
                        kurczak1985, zgodnie z prośbą

                        100km/h

                        5 bieg - ~2500 obr
                        4 bieg - ~ 3400 obr

                        Dla 3000 obr mam prędkość 120 km/h na 5 biegu
                        Piotrek

                        Fabia III Combi 1.0 CHYB
                        Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez piotrex
                          kurczak1985, zgodnie z prośbą

                          100km/h

                          5 bieg - ~2500 obr
                          4 bieg - ~ 3400 obr

                          Dla 3000 obr mam prędkość 120 km/h na 5 biegu
                          Całkiem nieżle to wygląda....pytanie tylko jak by na takich przełożeniach jeździł silnik 1.6 8V :idea: ??? Przecież porównując silnik 16V i 8V to są to tak naprawde dwa różne silniki do kórych są dwie "różne skrzynie"..... a co za tym idzie przełożenia. Dla mnie osobiscie silnik 1,6 8V BSE to muł.... wie trzeba sie zastanowić czy zmiana przełożeń nie pogorszy i tak już kiepskiej dynamiki tego silnika. Inna sprawa jest w TDi gdzie całą sprawe załatwia turbina - u nas obroty. Najlepszym chyba sposobem na poprawienie "obrotów" naszego BSE byłaby skrzynia 6.....

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez yunior81
                            Zamieszczone przez piotrex
                            kurczak1985, zgodnie z prośbą

                            100km/h

                            5 bieg - ~2500 obr
                            4 bieg - ~ 3400 obr

                            Dla 3000 obr mam prędkość 120 km/h na 5 biegu
                            Całkiem nieżle to wygląda....pytanie tylko jak by na takich przełożeniach jeździł silnik 1.6 8V :idea: ??? Przecież porównując silnik 16V i 8V to są to tak naprawde dwa różne silniki do kórych są dwie "różne skrzynie"..... a co za tym idzie przełożenia. Dla mnie osobiscie silnik 1,6 8V BSE to muł.... wie trzeba sie zastanowić czy zmiana przełożeń nie pogorszy i tak już kiepskiej dynamiki tego silnika. Inna sprawa jest w TDi gdzie całą sprawe załatwia turbina - u nas obroty.
                            Przeciez 1.4 ma 80KM, wiec to jeszcze wiekszy muł poza tym 1.6 jest 8v,a. 1.4 16v, wiec teoretycznie wlasnie 1.6 jedzie lepiej z dolu. Skoro 1.4 sobie radzi to 1.6 tym bardziej sobie poradzi, a wracajac do meritum, czy ma ktos nr czesci, ktora bedzie pasowac jako 5b w 1.6 i jakie wtedy bedzie przelozenie?

                            Komentarz


                            • #39
                              Według rozpiski beatnik same przełożenia 1 - 4 są krótsze, a z kolei 5 jest długa.

                              Pytanie jakie jest przełożenie w przekładni głównej w obydwu przypadkach.

                              A spójrzmy również na wykresy 1.6 i 1.4. Niestety dla 1.4 mam tylko wykres starszej wersji 75KM. W O2 Tour silnik ma 80KM i 132 Nm.


                              Dla 2000obr uzyskiwany moment jest porównywalny.

                              Silnik 1.6



                              Silnik 1.4 75KM
                              Piotrek

                              Fabia III Combi 1.0 CHYB
                              Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                              Komentarz


                              • #40
                                Też od dawna myślę nad tym modem 5biegu, czy skrzyni 6biegów, Bo ciągła jazda na długich trasach autostradą z prędkością obr. silnika +4000, to jednak męczarnia dla silnika. Tylko wymiana nowej skrzyni 5b, na nową 6biegową to raczej mało ekonomiczny manewr. Ale wymiana zębatek 5biegu, to jednak najrozsądniejsze wyjście, ale trzeba to zrobić tak jak napisał nawigator , żeby nie narobić więcej szkód niż by było z tego pożytku na chwilę. Bo przełożenie biegów to jedno, a przełożenie przekładni głównej to drugie.

                                Zamieszczone przez pejo
                                W mojej skrzyni LVN mam zmienione przełożenie 5 biegu z 0,8125 na 0,74. Na V biegu przy prędkości 3000 obr/min na zestawie wskaźników jest prędkość 109 km/h
                                Zamieszczone przez pejo
                                Jeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika
                                pejo , możesz podać dokładne info jaką masz prędkość km/h przy obrotach 3000, 3500, 4000, 4500 i jaka masz maksymalną prędkość teraz na tym przełożeniu 0,74?

                                piotrex , możesz podać jaki masz typ skrzyni (ten z naklejki w bagażniku) w tym 1.4?

                                Komentarz


                                • #41
                                  znalazlem cos takiego dla 1.6 MPI
                                  a3
                                  7.3LPG/100 ~ 60km/h

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Pytanie ile te dwie czesci kosztuja w ASO VW czy Skody lub Seata ??
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Te dwa koła maja numery w ETCE :

                                      02T311361B - koło zębate stałe 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
                                      02T311158P - koło zębate załączane 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG

                                      cena może być coś koło 170 euro za parę , no i ciekawe czy synchronizator będzie pasował czy też nowy .
                                      Jak ktoś ma dojście do aktualnego cennika to niech poda cenę .

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        447zl oraz 530zl bez rabatow brutto. Zaraz ktos powie ze uzywke skrzynie mozna kupic za 1000zl.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez leonn
                                          pejo , możesz podać dokładne info jaką masz prędkość km/h przy obrotach 3000, 3500, 4000, 4500 i jaka masz maksymalną prędkość teraz na tym przełożeniu 0,74?
                                          Sorki ze tak pozno odpisuje ale jakos nie bylo okazji do testowania. Predkosci przy poszczegolnych obrotach:
                                          3000 obr/min - 110 km/h
                                          3500 obr/min - 125 km/h
                                          4000 obr/min - 145 km/h
                                          Przy wyzszych predkosciach juz nie testowalem.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            pejo, Te prędkości co podałeś to są nawigacyjne czy ze wskazań licznika ?.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Ze wskazań licznika.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez pejo

                                                3000 obr/min - 110 km/h


                                                3500 obr/min - 125 km/h

                                                4000 obr/min - 145 km/h
                                                pejo, nie pomyliłeś się z ta prędkością przy 4tys? Moim zdaniem powinieneś mieć 140km/h przy 4tys.

                                                U mnie według licznika BSE+LVN;
                                                1000 obr/min - 33 km/h
                                                1500 obr/min - 51km/h
                                                3000 obr/min - 100 km/h
                                                3400 obr/min - 111 km/h
                                                3500 obr/min - 116 km/h
                                                3800 obr/min - 126 km/h
                                                4000 obr/min - 131 km/h
                                                4500 obr/min - 148 km/h
                                                5000 obr/min - 163 km/h


                                                Czyli zmiana na te zębatki ze skrzyni LEG obniża obroty tylko o 300 obr/min,a podnosi prędkość o 9-10km/h, więc powstaje pytanie czy warto robić tego moda za 1tys.zł.? Miałem nadzieje, że obniży to prędkość obrotową na piątym biegu o 500obr/min.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Sprawdze niedługo. Może uda mi sie też przy 4500 obr/min.

                                                  [ Dodano: Nie 09 Cze, 13 09:46 ]
                                                  Przy 4000 obr/min mam 145 km/h a przy 4500 obr/min cos kolo 160-162 km/h.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    He he faktycznie nie ma rewelacji.. toż to polonez ma dłuższą piątkę , ja w zeszłym roku robiłem osobiście takiego moda w swoim zabytku z 0,88 na polozenowskie 0,803... różnica jest spora...ale do BSE to bym szukał szóstki..


                                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X